Această activitate extrașcolară a fost gândită în doi timpi. Date fiind elementele pe care le pune împreună titlul, o primă acțiune s-a referit la minte, iar a doua, la corp. Amândouă formează tandemul inseparabil care este ființa umană.
Ideea de a-l aduce pe dl doctor Voicu Tudorache la școala noastră este mai veche și vine dintr-o preocupare serioasă, aceea că elevii stau prea mult în fața ecranelor. Din experiența de la clasă am putut observa câteva efecte nefericite ale acestui obicei nou: lipsa de concentrare, un anumit regres școlar. Dar dl doctor a adus și perspectiva profesionistului, asistat de statistici și constatări incontestabile. Prin urmare, e clar – o expunere timpurie și prelungită la device-uri provoacă, în cazul copiilor, o întârziere a dezvoltării neuronale, dereglări ale abilităților sociale.
Dl doctor ne-a explicat și mecanismul dependențelor care își au originea în creier, nu în somatismul specific al fiecărui individ. Vizionarea de materiale digitale se asociază cu secreția în exces a serotoninei și a dopaminei, hormoni ai plăcerii, de altfel deosebit de utili în activitățile noastre zilnice. Imaginile digitale sunt la fel de adictive ca un drog puternic.
În a doua parte a activității, dna Cosmescu a încercat să ne atragă atenția asupra modului corect în care trebuie să avem grijă de corpul nostru. O alimentație echilibrată, mișcarea zilnică, evitarea sedentarismului digital, o bună odihnă de noapte – toate aceste lucruri ne vor menține organismul în stare bună și nu îl vor surmena prematur. Evenimentul a luat sfârșit printr-o oră de mișcare intensă: fetele au făcut gimnastică, iar băieții – cum altfel? – fotbal.
A doua zi profesorii s-au plâns de febră musculară.
Prof. Emanuel Vîlciu